Klagomål

Vi på Vanadisskolan vill ständigt utveckla och förbättra vår verksamhet. Därför är det viktigt för oss att ta emot synpunkter och klagomål från elever, vårdnadshavare och andra.

Om du har ett klagomål ber vi dig att i första hand vända dig till den person som är direkt berörd, till exempel ansvarig lärare eller mentor. Om du inte får gehör, eller om du anser att frågan inte blir löst, kan du gå vidare enligt följande:

1. Kontakta mentor eller undervisande lärare

Beskriv situationen så tydligt som möjligt.

2. Kontakta skolledningen

Om frågan kvarstår kan du vända dig till rektor.

3. Vidare klagomål

Om du fortfarande inte är nöjd med hanteringen kan du kontakta huvudmannen för skolan info@iofi.se.

Alla inkomna klagomål behandlas skyndsamt och med respekt för den enskildes integritet. Du kommer alltid att få en bekräftelse på att ditt klagomål har mottagits samt återkoppling om vilka åtgärder som vidtas.

Vi ser dina synpunkter som en möjlighet att förbättra skolan och skapa en trygg och stimulerande miljö för alla våra elever.